Google adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

Google Adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

Online Markedsføring - Google Adwords

Online medierne rundede i 2011 en omsætning i annoncer på over fire milliarder.

Google var i front og stod for den største omsætning med Google Adwords, hvor Search generelt var helt fremme, når det drejer sig om online markedsføring i forhold til andre medietyper.

Ifølge Danske Medier og DRRBs Medieindex for 2011, er omsætningen gjort op for onlinemedierne, resultatet er en fremgang på 15 %.

Der har igennem hele internetannonceringens historie og tidslinje været en konstant fremgang indenfor online markedsføring. Dette annoncemarked er tydeligt blevet forstærket igennem Google Adwords popularitet hos virksomheder, der kan se potentialet i at komme hurtigt ud på søgemaskinen og derved skabe relevant og målbar trafik til sit website.

Bannerannonceringen står i 2011 for en omsætning på ca. 1,3 milliard kroner, her er omsætningen ligeledes i stigning, men bliver overhalet indenom af søgeordsannonceringen, der står for ca. 1,6 milliarder kroner, og som er steget væsentligt i forhold til 2010

Tallene bygger ifølge Danske Medier på indberetninger fra medlemmerne til Deloitte samt på estimater på de områder af markedet, hvor der ikke findes officielle tal.

  • Bannere og partnerskaber 1,324 mia. kr. + 13 pct.
  • Søgeordsannoncering 1,61 mia. kr. +26 pct.
  • Markedspladser 0,846 mia. kr. +3 pct.
  • Permission marketing 0,226 mia. kr. +23 pct.
  • Diverse 0,013 mia. kr. -63 pct.

Samlet 4,019 mia. kr. +15 pct.

Google opgiver ikke omsætningstal for Danmark, hvilket betyder at Google Adwords ikke er faktuelle tal, men estimater. De samme forhold gør sig gældende for Facebook.

 

Del nyheden!

2 kommentarer til Google adwords trækker fra andre medier i online markedsføring

  • Der er ingen tvivl om at der bruges store og stadig stigende beløb på online markedsføring, men jeg har en mistanke om at Danske Medier/DRRB’s undervurderer Googles omsætning på det danske marked.

    Det er dog ikke lykkedes mig at finde ud af, præcis hvordan de er nået frem til tallet 1,61 milliarder udfor søgeordsannoncering – og dermed er det svært at argumentere for eller imod deres antagelser.

  • Hej Troels

    Jeg tror tallene bygger på indhentede informationer om brug af Google Adwords fra bureauer, dette krydret med en form for estimering på hele branchen.

    At tro Google fortæller, hvor meget der er røget ind via Google Adwords annoncering skal vi nok ikke forvente.

    Tilsvarende kan de reelle tal nok ikke findes for Yahoo Marketing, som står for annonceringen på Bing og Yahoo.

Tilmelding nyheder