Glem ikke den traditionelle markedsføring

Glem ikke den traditionelle markedsføring

Som vi i flere artikler har beskrevet er online markedsføring et element der er stærkt på vej til at skabe en defacto standard for markedsføring og markedsføringskanaler i den moderne virksomhed.

Men det er stadig vigtigt som virksomhed at huske, at ikke alle bruger nettet til at få skabt nye kunderelationer.

Lidt afhængigt af hvilken type forretning man har, er det vigtigt at finde kunder der passer direkte ind i virksomhedens koncept, er der tale om f.eks. en malermester i Ykøbing, vil det kundesegment vedkommende ville målrette sin annoncering imod være fortrinsvis lokalområdet, medmindre man vil køre land og rige rundt med skurvogne og overnatningsfaciliteter til medarbejderne i virksomheden.

Derfor skal Internet annoncering være geografisk målrettet i f.eks. Google adwords, det er spild af annoncekroner at blive fundet over hele landet når der f.eks. blev søgt efter en maler i den anden ende af landet og en bruger klikker ind på siden, for derefter at forsvinde igen når de opdagede der var tale om en maler et helt andet sted i landet.

Den lokale malermester skal også huske på lokalaviserne i sin annonceringsportefølje, her vil der stadig komme mange kunder fra som læser den lokale sprøjte, og hvis der annonceres jævnligt her, vil målgruppen sammen med et mindre annonceringsbudget på f.eks. Google adwords, som målrettes mod lokalområdet, og med en geografisk afgrænsning give den annoncering virksomheden behøver i forhold til deres kundekreds.

Del nyheden!

En kommentar til Glem ikke den traditionelle markedsføring

Tilmelding nyheder