Forstå dit markedspotentiale i markedsføring

Forstå dit markedspotentiale i markedsføring

Online markedsføring kræver indsigt i hvad den enkelte bruger søger inden for virksomhedens markedsområde. Markedet og måden markedsføringen skal struktureres på i forhold til brugermassen skal hele tiden justeres i forhold til målgruppen.

Virksomheder indsamler brugeradfærdsmønstre via Google analytics, mange gange uden reelt at vide hvad de skal anvende de indsamlede data til. Det er her vigtigt, at kunne anvende disse informationer sammen med reelle vurderinger af markedet og den aktuelle konkurrence på et givent produkt eller tjenesteydelse, og her er Google analytics ikke nok til at sammensætte en markedsføringsprofil for den enkelte virksomhed, og bør derfor ikke stå alene, når der udarbejdes ny markedsstrategi i virksomheden.

Online markedsføring er ikke samme recept og medicin til alle virksomheder, nogle virksomheder skal anvende sin markedsposition og markedspotentiale anderledes end f.eks. konkurrenten.

Selvom konkurrenten tilsyneladende har stor succes med sine markedstiltag, er det ikke sikkert at man ved at anvende samme markedsføringskoncept som dem, opnår de samme niveauer i sin online markedsføring indenfor samme markedssegment.

Er der tale om markeder, der er i stor konkurrence på den internationale scene, er det nødvendigt at virksomhederne agerer i forhold til de konkurrenter der er på markedet, hvad foretager disse virksomheder sig med deres online strategier og online markedsføring? Hvilken strategi skal vi udarbejde på baggrund af markedssituationen lige nu?

Dette er relevante spørgsmål, som enhver virksomhedsejer bør stille sig selv, når der skal vælges strategi for online markedsføring.

Markederne er fyldt med produkter og leverandører, som stort set leverer de samme produkter og ydelser, hvad skal forbrugeren vælge? Hvad får forbrugeren til at vælge virksomhed A frem for virksomhed B?

En fejlslagen markedsføringsstrategi kan nemt være omkostningskrævende for en virksomhed, derfor er det vigtigt at forundersøgelsen af markedet og markedssituationen ligger til grund for den egentlige markedsstrategi, som efterfølgende munder ud i en succesfuld online markedsføring af virksomheden.

Undgå online markedsføring i blinde, hvis du ikke kender markedssituationen for netop dit produkt, er det bedst at få kendskab til brugerfladen inden du køber markedsføring på nettet.

Elementer i en markedsstrategi og markedsundersøgelse.

  • Forståelse for målgruppen
  • Kundetilfredshedsanalyser
  • Kundeloyalitet
  • Ind på et nyt marked
  • Nye produkter
  • Nyt brand
  • Markedstendenser
  • Virksomhedens image / reputation på markedet.
  • Produkt kendskab hos den enkelte forbruger.
  • SEO strategi
  • Annonceringer på nettet
  • Sociale medier

Disse elementer bør indgå i opstartsfasen på enhver udarbejdelse af markedsføringsplan for virksomheden.

Vi udfører forbruger undersøgelser sammen med dig og vores tilknyttede konsulenter, de har har mange års erfaring i forbrugsmønstre, brugerundersøgelser, analysemodeller og stiller al ekspertise til rådighed for din virksomhed.

Kontakt os allerede i dag og hør nærmere om dine muligheder.

Del nyheden!
Tilmelding nyheder