Artikler om E handel

E handel

Online Markedsføring

Online Markedsføring og søgemaskineoptimering til Julesalget

Hvis du har en webshop, og så småt er begyndt at arbejde målrettet igen efter en forrygende sommer, så er det nu du skal begynde at tænke på online markedsføring og søgemaskineoptimering til det kommende julesalg i din webshop.

Udarbejd din markedsføringsstrategi allerede nu, og planlæg hvornår de forskellige delelementer skal starte for at få  den størst mulige omsætning i forbindelse med den kommende julehandel på nettet.

Du bør udarbejde din… Læs mere

Spam udløser bøde på 50.000 kr.

Spam udløser bøde på 50.000 kr.

Ifølge en pressemeddelelse fra forbrugerombudsmanden er der igen uddelt en klækkelig bøde til en erhvervsdrivende for udsendelse af spam e-mail.

493 e-mails er udsendt fra en webbutik, der solgte sportstøj til børn og unge, webshoppen havde udsendt e-mail til forbrugere, der ikke havde bedt om at modtage tilbud fra det pågældende firma.

Sagen er afgjort på baggrund af reglerne i markedsføringsloven § 6, hvor det klart beskrives at de er ulovligt at udsende… Læs mere

Online Markedsføring og e handel Julen 2010

Online Markedsføring og e handel Julen 2010

Nu står Julen for døren, i hvert fald i online markedsførings øjemed, det er nu der skal planlægges salgsstrategier for afsætning af varer i e handelen, den organiske søgemaskineoptimering med sæsonvarer skal klargøres og sættes i drift, således resultatlisterne på søgemaskinerne begynder at vise produkterne, i takt med der begynder at komme søgninger på julegaveideer etc.

Online markedsføring i god tid giver mulighed for at være med når brugerne begynder at søge… Læs mere

Interessantanalyse i e handel

Interessantanalyse i e handel

Forbrugerne får dagligt sendt reklamebudskaber om nye produkter, nye modeller i fjernsyn, nye design indenfor tøj og mode mv. Der er erfaringsmæssigt ganske få sekunder som kunden enten vælger til eller vælger fra, det der typisk tale om de berømte 12 sekunder til præsentationen af et produkt.

Skal budskabet fange i første øjekast, hvad skal der beskrives i tekst, hvilken præsentation skal billedmaterialet have? Disse spørgsmål bør man i fasen forud for præsentationen have nøje gennemtænkt.… Læs mere

E handel og online markedsføring

E handel og online markedsføring

Når virksomheder går i gang med e handel skal man være agtpågivende og sikre sig at ”juraen holder vand” De regler der gælder for handel i den ”virkelige verden”, og de regler der gælder ved e handel er i det store hele sammenfattende, men ved e handel er der nogle yderligere lovmæssige krav som skal overholdes.

De juramæssige regler der vedrører e handel og online markedsføring, er typisk i form af bedre forbrugerbeskyttelse og yderligere… Læs mere

E handel runder 40 mia. kr. i 2010

E handel runder 40 mia. kr. i 2010

Ifølge FDIH vil omsætningen indenfor e handel stige til 40. mia. kroner i 2010, analysen bygger på gennemførte dankorttransaktioner i de første tre måneder af 2010.

Tendensen indenfor e handel er tydelig, men det er ikke alle besøg i en netbutik, der fører til et salg, i gennemsnit afsluttes en tredjedel af alle besøg uden køb af produkter. Her er der snarere tale om at folk generelt er blevet rigtigt gode til… Læs mere

SEO opdatering Dandomain webshop

SEO opdatering Dandomain webshop

Der er kommet flere SEO nyheder til Dandomains kendte webshop.

Dandomain har opdateret sin webshop løsning, det er nu muligt at navngive sine ”egne” sider, dette er en klar fordel i forhold til tidligere, hvor det var shopsystemet der genererede de sider virksomhederne købte som egne sider.

Egne sider, er sider der ikke umiddelbart indgår i selve shopsystemet, men kan anvendes som informationssider, omhandlende produkter etc. tidligere var de bundet af en navngivning som f.eks. cms-111.html… Læs mere

E handel fortrydelsesret

E handel fortrydelsesret

Når talen falder på e handel og etablering af webshop mv. skal shop ejeren være opmærksom på der er lovmæssig fortrydelsesret i forbindelse med salg af varer fra et online medie.

Forbrugeren har en retsmæssig fortrydelsesret på 14 dage, i denne periode kan forbrugeren tilbagelevere varen til den erhvervsdrivende, og få returneret sine omkostninger på varens pris og forsendelse. Returomkostningerne til den erhvervsdrivende betales af forbrugeren.

Man skal være opmærksom på som forbruger at der er tilfælde… Læs mere

Vind nye kunder

Vind nye kunder og vind tabte kunder tilbage

At tilføre flere kunder til sin e handel og webshop, kræver mange gange ikke de helt store markedsmæssige tiltag, at få nye kunder i sin e handel kan være en proces der tager udgangspunkt i en langsigtet markedsføringsstrategi, og som inddrager hele organisationen frem for markedsføringsafdelingen alene.

Et vigtigt element er kundeservice, god kundeservice er grundstenen til nye kunder, og kunder der føler sig godt behandlet kommer tilbage igen, de deler deres… Læs mere

.com bølgen

.com bølgen hvad gik galt?

I slutningen af 90 erne var der højtryk på den elektroniske motorvej, den ene virksomhed opstod efter den anden, med visioner om at indtage Internettet, og udnytte de muligheder der var på det nye marked og fremtidige afsætningskanal, der var tale om uopdyrket land, mange ældre virksomheder var ikke rigtigt klar til den nye bølge, men i takt med der opstod flere og flere nye virksomheder, begyndte ældre virksomheder også at rykke ind på Internettet,… Læs mere

Tilmelding nyheder