Brand værdier - Virksomhedens branding i medier

Brand værdier – Virksomhedens branding i medier

Når der tales om online markedsføring generelt, er der for det meste altid tale om hvor mange klik der kan genereres ved enten søgemaskineoptimering, eller som markedsføringskampagner i forbindelse med sine Google adwords kampagner og lign. men der er andre former for markedsføring som mange glemmer.

Markedsføringsmetoder gælder også BRANDING

Google adwords og søgemaskineoptimering, er ikke de eneste vigtige parametre i markedsføringssammenhæng – i modsætning til f.eks. Google adwords, som giver besøgende omgående når der søges på et aktuelt søgeord som svarer til virksomhedens produkt palette eller valgte søgeord, er BRANDING en proces, hvor der aktivt skal arbejdes hen i mod kendskab til virksomheden, og dens produkter.

Branding værdien kan være, at man er tilgængelig på forskellige medier, og viser virksomhedens image eller budskaber i forskellige sammenhænge.

Dette kan være med til at skabe et positivt image og derved øge brandingen af virksomheden i forhold til konkurrenter etc.

Skab dit eget BRAND

Skab dit brand og få budskabet ud til interessenterne/ kunderne – find ud af hvad der er kernekompetencer i virksomheden, se hvilken konkurrenter der er på markedet, herefter skal du finde dine stærke sider og styrke de svage, hvorefter en samlet branding strategi kan sammensættes.

En metode kan være at begynde at anvende de forskellige fora der er på nettet og aktivt komme med indspark i den daglige debat når din strategi er fastlagt, herved sikres synlighed og kendskab til virksomheden på nye fronter.

Den gamle metode med banner er heller ikke helt død endnu, her vil man kunne brande sin forretning med visninger af annoncer og produkter, der på sigt skaber behov hos forbrugerne, samtidig er der mulighed for kunder klikker og køber samtidig med de ser annoncen.

Pressemeddelelser og Pressetjenester

Pressetjenester og udsendelse af pressemeddelelser er også et effektivt våben til at skabe opmærksomhed om virksomheden og dens produkter. Der er alt for få virksomheder der har øjnet denne mulighed for dels profilering i den trykte presse, og med pressedækning i onlinemedierne, når der er tale om begivenheder og emner der ønskes ud til en større skare af mennesker.

For tiden er det meget populært kun at tale om annoncering på Internettet, men der er stadig brancher og virksomheder der arbejder i lokalområder og med specifikke emner, her vil BRANDING af virksomheden være væsentligt bedre end Internet annoncering til kunder / brugere, der alligevel ikke vil gøre brug at de tjenesteydelser virksomheden udbyder.

Læs mere om Pressetjenester på Internettet

Del nyheden!
Tilmelding nyheder