Søgemaskineoptimering til Google, Bing og Yahoo

Søgemaskineoptimering til søgemaskinerne Google, Bing og Yahoo

I forbindelse med søgemaskineoptimering og markedsføringsopgaver får vi tit spørgsmålet om det er muligt at optimere sit website til topplaceringer på søgemaskinerne Google, Bing og Yahoo, og gerne i top fem med de forskellige placeringer.

Disse tre søgemaskiner arbejder med forskellige algoritmer, det betyder i praksis de opfatter de enkelte websider forskelligt, og vægter de forskellige elementer og tekster på forskellig vis, hvilket gør at topplaceringer på samme sider, og på de forskellige søgemaskiner, er en svær opgave at løse, man kan godt søgemaskineoptimere til de forskellige søgemaskiner, og opnå gode resultater, det kræver man beslutter sig til hvilke sider man vil arbejde med på de enkelte søgemaskineplatforme, og hvorledes ens online markedsføring sættes sammen i sin helhed.

Søgemaskiner og algoritmer

De forskellige søgemaskiner har valgt nogle parametre de ranker de enkelte websider ud fra, der er her tale om en stor mængde af faktorer, der lægges vægt på i forbindelse med deres placering af det enkelte website i søgemaskinens resultatfelt..

Disse faktorer omhandler bla.

  1. Metatags
  2. Onpage optimering.
  3. Backlinks.
  4. Ankertekster.
  5. Domænets trust.
  6. Frisk indhold på websitet.
  7. Url navne

Disse faktorer skal man som udgangspunkt arbejde med, og derefter sammensætte en strategi for hvilke sider der skal være placeret på de forskellige søgetjenester.

Der kan godt sammensættes en markedsføringsstrategi, hvor behovet for synlighed på de forskellige søgemaskiner kan tilgodeses med den rette strategi, og planlægning af sin søgemaskineoptimering.

Læs mere om Google optimeringBing optimeringYahoo optimering

Tilmelding nyheder